Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Pulmoner Rehabilitasyon (PR);

Kronik solunum hastalarının fiziksel, emosyonel durumlarını düzeltmeyi ve sağlığı geliştirici kalıcı davranışları sağlamayı hedefleyen, hasta değerlendirmesini takiben bireysel olarak belirlenen egzersiz eğitimi, eğitim ve davranış değişikliği gibi yaklaşımları içeren, kapsamlı, interdisipliner tedavi yaklaşımları bütünüdür.

8707 Kez izlendi

ANKİLOZAN SPONDİLİT (OMURGANIN ROMATİZMAL HASTALIĞI)

Ankilozan Spondilit (A.S) kronik, ilerliyici ,sistemik bir romatizmal hastalıktır..Esas olarak büyük oranda sakroilak eklem,bel,sırt,boyun omurlarını ve kalça eklemini tutan iskelet sistemi hastalığıdır.Daha az sıklıkta diğer eklem ve organ tutulumları da görülür.Hastalığa tutulan erkek hasta popülasyonu kadınların üç katıdır.AS hastalığı HLA B27 doku uygunluk antijeni ile yakın ilişkisi bulunmuştur.AS hastalarının % 90 da HLA B27 test pozitiftir.

8337 Kez izlendi

ORTOPEDİK REHABİLİTASYON

Ortopedik rehabilitasyon, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında özelleşmiş bir alt birim olup kas ve iskelet sistemindeki bir çok hastalığın tedavisinde tetkik ve teşhise dayalı, bilimsel yaklaşımlarla tedavi seçenekleri sunar.

4955 Kez izlendi

FİBROMİYALJİ (KAS ROMATİZMASI) NEDİR, BELİRTİLERİ NELERDİR?

Halk arasında kas romatizması olarak da bilinen Fibromiyalji gerçekten de sadece kasları ve yumuşak dokuyu etkileyen ve eklemelerde artrite (yani eklem romatizmasına) yol açmayan bir hastalıktır.

14397 Kez izlendi

SİNİR SIKIŞMALARININ TÜRLERİ NELERDİR? TEDAVİ YÖNTEMELERİ N...

Sinirin en çok sıkıştığı yer el bileğidir. Bu oldukça sık rastladığımız bir durumdur. Sinir sıkışmalarının %90’ı el bölgesindeki sıkışmadır. Bu bizim “Carpal Tünel” sendromu olarak adlandırdığımız bir durumdur. 35-60 yaşları arasında daha sık görülür. Carpal Tünel el bileğinin iç kısmında bulunur ve buradan iki adet sinir geçer. Sinirlerden bir tanesi 1.2.3. parmaklara gider, diğeri ise 4. ve 5.parmaklara gider.

5022 Kez izlendi

FİZYOMER FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON MERKEZİ